Zakelijke mobiele telefonie van Youfone

RSH ICT Management is een samenwerking aangegaan met Youfone zakelijk mobiele telefonie. Hierdoor profiteer je van betrouwbare mobiele telefoniediensten, waarbij je realtime inzicht hebt in jouw verbruikskosten.

Geniet van de voordelen die Youfone en RSH ICT Management jou bieden!

Veelgestelde vragen

Hieronder beantwoorden we een aantal veelgestelde vragen rondom Youfone mobiele telefonie.

Van welk netwerk maakt Youfone gebruik?

KPN

Is de kwaliteit van Youfone hetzelfde als KPN?

Ja, dit is 1-op-1 dezelfde kwaliteit. Youfone is light-MVNO van KPN. In dit model maakt Youfone volledig gebruik van het KPN netwerk, de roaming afspraken en alle systemen van KPN. Dit betekent dus 100% dezelfde kwaliteit als KPN.

Mag KPN zichzelf voorrang verlenen over het netwerk?

Nee, dit is uitgesloten. Hier is een ‘non-discriminatieclausule’ voor opgenomen dat KPN zichzelf technisch niet mag bevoordelen t.o.v. Youfone. Er is wel een uitzondering, KPN heeft het recht om nieuwe innovaties als eerste zelf te introduceren. Dit wordt met een vertraging vrijgegeven aan Youfone.

Zitten er kosten aan de fysieke simkaart verbonden?

Nee.

Heeft Youfone ook een e-sim?

Ja, tegen een meerprijs.

Heeft Youfone 5G?

Ja, Youfone heeft 5G beschikbaar met de snelheid van max. 256 Mb. Later in 2023 komt ook de 500 MB 5G snelheid beschikbaar tegen een meerprijs.

Werkt bellen met 4G (VoLTE)?

Ja, afhankelijk of het betreffende mobiele apparaat dit ondersteund.

Werkt bellen met WiFi (VoWiFi)?

Ja, afhankelijk of het betreffende mobiele apparaat dit ondersteund.

Wat is de visual voicemail?

Dit is een nieuwe voicemail methodiek, waarbij voicemail als audio bestand binnenkomt. Op Apple devices zit dit standaard in de native dailer app, Android download de Youfone app.

Welke looptijden biedt Youfone Zakelijk?

Je kunt de abonnementen van Youfone Zakelijk afsluiten o.b.v. 3 jaar, 2 jaar, 1 jaar of 1 maand. Hoe langer je het abonnement vastzet, hoe meer prijsvoordeel. 3-jarige abonnementen zijn het voordeligst.

Kun je abonnementen kosteloos opheffen?

Ja, tot max. 30% van het totaal per jaar.

Krijgen nieuwe abonnementen een nieuwe einddatum?

Nee, uitbreidingen krijgen dezelfde einddatum als alle andere nummers. We noemen dit uniforme contracteinddatum. De looptijd van het contract start bij activatie van het 1e nummer. Alle toekomstige uitbreidingen krijgen dezelfde einddatum. Wel zo makkelijk.

Delen de abonnementen onderling data?

Heb je meerdere abonnementen met dezelfde spraak- en/of databundel, dan kunnen deze onderling met elkaar gedeeld worden. Heb je bijvoorbeeld vijf abonnementen die allemaal 3GB data hebben, dan wordt dat één grote databundel van 15GB. Handig voor die ene collega die altijd net over zijn 3GB databundel heen gaat. Bij het opmaken van de factuur wordt voor alle abonnementen de balans opgemaakt. Wanneer iemand meer dan zijn bundel verbruikt heeft, worden hier geen extra kosten voor in rekening gebracht zolang het totaal tegoed niet wordt overschreden. Wanneer de totale groepsbundel alsnog wordt overschreden, dan worden de kosten naar rato aan de betreffende eindgebruiker toegekend. Eventueel resterende tegoeden zijn niet mee te nemen naar de volgende maand.

Wat betekend de Fair Use Policy?

Abonnementen met een databundel van dezelfde grootte, delen hun data met elkaar tot een maximum (!) van 60GB per individueel abonnement. Hierboven betaal je een scherp buiten bundel tarief. Abonnementen met onbeperkt bellen kunnen tot een maximum (!) van 4.000 minuten of sms berichten per individueel abonnement. Hierboven betaal je een scherp buiten bundel tarief.

Kan ik in heel de EU bellen, sms’en en MB’s verbruiken?

Ja, overal binnen de EU zijn de spraak- en databundel van Youfone Zakelijk geldig. Binnen deze bundel kun je zorgeloos bellen, sms’en of internetten.

Kun je kosteloos bellen van NL naar EU landen?

Ja, op de Youfone Zakelijk abonnementen kun je onbezorgd bellen in heel de EU zonder extra kosten. Dus zowel van NL naar EU als andersom. Dit is een belangrijk verschil t.o.v. de Youfone particuliere abonnementen.

Kan ik buiten de EU mobiel internet gebruiken?

Ja, indien toegestaan vanuit de netwerkprofielen. Indien er gebruik wordt gemaakt van internet buiten de EU, dan kan je gebruik maken van de voordeelopties. Het mooie is dat je deze alleen betaalt als je in het buitenland bent en daadwerkelijk gebruikmaakt van mobiel internet. Je ontvangt een instructie sms bericht waar je met VDL, VDLXL of ROW op kunt reageren. Hierdoor wordt de betreffende bundel van 100MB of 2000MB geactiveerd voor de komende 30 dagen. Dit proces herhaalt zich als de bundel is verbruikt.

Worden er hoog verbruik notificaties gestuurd?

Ja Youfone Zakelijk verstuurd 3 type notificaties Sms notificatie aan eindgebruiker bij behalen van 80% en 100% van eigen bundel – E-mail notificatie aan Partner (en/of Primair contactpersoon eindklant) bij behalen van 80% en 100% van de bedrijfsbundel – E-mail notificatie aan Partner (en/of Primair contactpersoon eindklant) bij behalen van 50%, 80% en 100% van de Fair Use Policy.

Is een data plafond mogelijk?

Nee wel kan er een handmatige blokkering op data worden uitgevoerd vanuit MyYoufoneZakelijk.

Is nummerbehoud mogelijk bij overstap naar Youfone?

Ja met nummerbehoud zorgen we ervoor dat telefoonnummers behouden kunnen worden wanneer deze van netwerk of serviceprovider veranderen. Dit geldt voor alle 06-nummers. Voor 097-nummers kan Youfone Zakelijk geen nummerbehoud aanvragen.

Waar vind ik de pincode van de simkaart?

Deze vind je op de achterzijde van de kaart die wordt meegeleverd bij de 3-in-1 simkaart.

Kan ik deze pincode wijzigen?

Ja dit doe je handmatig via het instellingenmenu van jou telefoon.

Kunnen abonnementen gedurende de looptijd worden aangepast?

Ja gedurende de looptijd van je contract kun je abonnementen flexibel up- en downgraden per eerstvolgende kalendermaand.

Activatie nummer gedurende de maand?

Naar rato wordt de databundel toegekend, ook worden de abonnementskosten naar rato doorbelast.

Wat is het verschil met Youfone particuliere abonnementen?

De particuliere abonnementen van Youfone liggen doorgaans in prijs lager, dit komt omdat erop de zakelijke abonnementen vele zakelijke voordelen zitten en inbegrepen die het prijsverschil waarborgen. Wat zijn de belangrijkste verschillen t.o.v. Youfone Zakelijk:
– 1 abonnement per contract
– Bij afsluiten nieuw abonnement, nieuw contract tegen het dan geldende aanbod.
– Géén zakelijke (BTW) factuur mogelijk
– Geen uniforme contracteinddatum mogelijk over meerdere abonnementen.
– Géén flexibiliteit. Afschalen van abonnementen is afkopen contract.
– Bellen naar EU zit niet binnen abonnement. Hier gelden buitenbundelkosten.
– Service en support via klantenservice Youfone. Dit is ondergebracht in een extern contactcenter. – Doorlooptijden simwissel, nieuwe activaties 2-3 werkdagen.

Wat is het verschil met Youfone kleinzakelijk abonnementen?

De kleinzakelijke abonnementen van Youfone zijn net onder de prijs gepositioneerd van Youfone Zakelijk. Op de zakelijke abonnementen zitten vele zakelijke voordelen inbegrepen die het prijsverschil waarborgen. Wat zijn de belangrijkste verschillen t.o.v. Youfone Zakelijk:
– Max. 5 abonnementen per contract
– Bij afsluiten nieuw abonnement wordt er gekeken naar het dan geldende aanbod.
– Geen uniformiteit. Abonnementen die later worden toegevoegd lopen langer door.
– Géén flexibiliteit. Afschalen is afkopen.
– Bellen van NL naar EU zit niet binnen abonnement. Dus extra kosten.
– Service en support via klantenservice Youfone. Dit is ondergebracht in een extern contactcenter. – Doorlooptijden simwissel, nieuwe activaties 2-3 werkdagen.

Kan een simkaart worden geblokkeerd?

Ja vanuit MyYoufone Zakelijk kan er binnen 1 minuut een simkaart worden geblokkeerd. Hier zijn twee opties:
– Hardblock
– Softblock
In geval van softblock kan gebruiker nog wel worden gebeld, maar niet meer zelf uitbellen of data verbruiken.

Is het mogelijke mobiel internet te blokkeren?

Ja op gebruikersniveau kan het mobiele internet handmatig worden geblokkeerd. Vanaf Q2 2023 komt hier ook een geautomatiseerde variant op beschikbaar.

Is het mogelijk om Roaming aan of uit te zetten?

Ja dit kan d.m.v. netwerkinstellingen per gebruiker.

Kunnen service -en entertainment nummers worden geblokkeerd?

Ja dit kan d.m.v. netwerkinstellingen per gebruiker. Hetzelfde geldt voor premium sms. Zo voorkom je onverwachte hoge kosten gemaakt worden.

Welke netwerkinstellingen kunnen er worden ingesteld?

Er zijn diverse netwerkinstellingen te bepalen:
– Voicemail
– Servicenummers (zoals 0800 en 0900 nummers)
– Entertainment nummers (zoals 0909 en 0906)
– Premium sms
– Bellen in het buitenland (roaming)
– Mobiel internet in de EU (roaming)
– Internet buiten de EU (voordeelbundels voordeellanden en Rest van de Wereld)

Wat zijn de netwerkprofielen

Bij order inleg (nummer portering of nieuwe activatie) Zal er een netwerkprofiel moeten worden gekozen. Youfone Zakelijk biedt 4 profielen:
– Basis
– Standaard
– Internationaal
– Alles

Netwerkinstellingen in basis profiel

Door het Basisprofiel te selecteren kan de gebruiker gebruik maken van: – Voicemail – Servicenummers.

Netwerkinstellingen in standaard profiel

Door standaard te selecteren kan de gebruiker gebruik maken van: – Voicemail – Servicenummers – Roaming instellingen.

Netwerkinstellingen in internationaal profiel

Door internationaal te selecteren kan de gebruiker gebruik maken van: – Voicemail – Servicenummers – Roaming instellingen – Instellingen voor internet buiten de EU.

Netwerkinstellingen in alles profiel

Door alles te selecteren kan de gebruiker gebruik maken van: – Voicemail – Servicenummers – Roaming instellingen – Instellingen voor internet buiten de EU – Entertainment nummers – Premium SMS.

Kan een netwerkinstelling later worden aangepast?

Ja dit kan altijd, maar is een handmatige handeling per gebruiker of groep.

Kan bellen naar het buitenland worden geblokkeerd?

Ja dit kan d.m.v. netwerkinstellingen per gebruiker. Er is geen onderscheid te maken tussen EU en buiten EU.

Zijn alle verstuurde sms notificaties per klant inzichtelijk?

Ja vanuit MyYoufoneZakelijk is dit inzichtelijk

Is er een rapportage met abonnementen inzichtelijk?

Ja binnen MyYoufone Zakelijk is een brede selectie aan rapporten beschikbaar. Deze zijn binnen 1 minuut te exporteren. Zo heb je snel en eenvoudig inzicht op abonnementen, gebruikersgegevens, simkaartinformatie en contractlooptijden en einddata.

Is een specificatie op kostenplaats mogelijk?

Ja er kunnen 1 of meerdere kostenplaatsen worden gespecificeerd binnen Youfone Zakelijk. Dit kan handig zijn voor de factuur van de klant.

Kunnen er meerdere facturen per klant worden gegenereerd?

Ja Youfone Zakelijk biedt de optie om per klant meerdere debiteuren aan te maken. Op deze manier creëer je meerdere facturen. Dit kan weer handig zijn bij organisatie met meerdere entiteiten die hier ook een gescheiden factuurstroom vereisten.